PS4 Pro maakt lawaai

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exkull2
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13-05 17:15
Ik heb hier een ps4 pro liggen al anderhalf jaartje oud en ik speel er redelijk vaak op. Sinds dat ik FC5 erop speel, maakt hij zoooooooooooooo veel lawaai dat je gewoon hoort dat het niet gezond is

Ik heb mijn ps4 open gechroefd, alles stofvrij gemaakt en ook nieuwe koelpasta op de processor gesmeerd. Nu blijft hij stijgen, het lijkt alsof hij op een moment gaat exploderen.

Niet alleen bij FC5 maakt hij lawaai, zo ver ik weet wlle games. Ik heb er al ongeveer 2 weken last van.

Wat kan ik nog doen om mijn console stiller te krijgen dan dat hij nu is?

Beste antwoord (via exkull2 op 01-04-2018 19:24)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:44

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

exkull2 schreef op zondag 1 april 2018 @ 19:08:
Is er geen mogelijkheid om hem rustiger te laten maken ipv over te stappen? Want ben van de xbox naar de ps4 gegaan voor mn vrienden. Is er geen mogelijkheid om ‘m in een lager kwaliteit te runnen zodat hij stiller word?
Als je online een beetje zoekt: nee. Schijnt per game maar ook per console enorm te wisselen. Wat er nog gedaan wordt is de thermal paste vervangen en de fans schoonmaken. Aangezien je dat al gedaan hebt....

De PS4 (Pro) is een luidruchtige console

https://www.google.nl/sea...+loud&oq=ps4+pro+fan+loud

[ Voor 15% gewijzigd door Notna op 01-04-2018 19:16 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Kan ook een temperatuursensor zijn.

Wordt hij ook werkelijk heet?

Al fabrieksreset gedaan?

[ Voor 17% gewijzigd door Fairy op 01-04-2018 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exkull2
Warmte valt mee, en nee ik heb nog geen fabrieksreset gedaan. Verlies ik daardoor niet al mijn geinstalleerde games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exkull2
Hij word wel warm aan de bovekant aan de achterzijde. En aan de voorzijde van de bovekant is het koud. Sorry verkeerd verteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ik hoor zo om mij heen aan PS4 Pro bezitters dat je niet de enige bent. FC5 is 1 van de games die de PS4 Pro doet opstijgen. Heb zelfs mensen gezien/van gelezen dat die juist om die reden naar een XBO X zijn overgestapt.

https://gamefaqs.gamespot...210068-far-cry-5/76461722

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exkull2
Is er geen mogelijkheid om hem rustiger te laten maken ipv over te stappen? Want ben van de xbox naar de ps4 gegaan voor mn vrienden. Is er geen mogelijkheid om ‘m in een lager kwaliteit te runnen zodat hij stiller word?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

exkull2 schreef op zondag 1 april 2018 @ 19:08:
Als je online een beetje zoekt: nee. Schijnt per game maar ook per console enorm te wisselen. Wat er nog gedaan wordt is de thermal paste vervangen en de fans schoonmaken. Aangezien je dat al gedaan hebt....

[ Voor 15% gewijzigd door Notna op 01-04-2018 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-05 13:55
Het hangt er allemaal van af welke fan in je ps4 zit, Sony gebruikt 2 suppliers : Delta en Nidec.

Als je ps4 echt over the top luidruchtig is heb je 99% een Delta fan, de oplossing is ofwel opsturen, maar die optie is voor je vliegen omdat je de hele console hebt opengemaakt, andere optie is via Ebay een Nidec model van de fan te bestellen en zelf te vervangen.

Deze foto helpt je te bepalen welke fan je hebt : https://i.imgur.com/PEgxByK.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Notna schreef op zondag 1 april 2018 @ 19:11:
[...]

Soms wel, soms niet. Ik heb 'm laatst schoon gespoten met een compressor en hij is stiller dan ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 05:28
---> verplaatst naar SPV, titelfix

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1